Twee uur lang bier, haring, de nieuwste editie van Zilt & Zakelijk en het goede doel steunen. Tijdens de Haring Party van vorige week is het seizoen van de Hollandse Nieuwe 2023 met succes afgetrapt. Het eerste vaatje vette vis werd geveild op Amerikaanse wijze, waarbij de opbrengst ging naar de goede doelen van dit jaar; de voedselbank en de veteranen. Uiteraard waren de WEBJONGENS aanwezig om mee te bieden en de haring te proeven.
Het jaar ervoor verdiende de vis, geserveerd met uitjes en zuur, een gouden medaille vanwege het hoge vet percentage van 21%. Dat komt eens in de zoveel tijd voor en leek moeilijk te overtreffen dit jaar. Hoewel het nooit op kan tegen onze liefde voor koffie, was de Hollandse Nieuwe van dit seizoen verrassend smakelijk. Met een vet percentage van al ruim 19%, deed Morris Koopman de belofte dat de Hollandse Nieuwe alleen nog maar lekkerder gaat worden dit seizoen.
Voor de veiling begon werd het Zilt & Zakelijk blad gepresenteerd, zeker de moeite waard om even te bladeren naar bladzijde 74, spot jij de webmobiel? Hint hint.
Het magazine is gratis mee te nemen bij ons op kantoor.